Πιστοποιημένο σεμινάριο Παιδοψυχολογίας

Το εξ αποστάσεως Πιστοποιημένο σεμινάριο Παιδοψυχολογίας γίνεται 2 συνεχόμενες ώρες την εβδομάδα και έχει διάρκεια 12 μήνες (48 δίωρα μαθήματα).

🏷️ Μόλις με 35 € / μήνα
⏱️ Διάρκεια: 2 ώρες την εβδομάδα για 12 μήνες
👨‍🏫 Με φυσικό ομιλητή (εισηγητή)
💻 Εξ αποστάσεως παρακολούθηση
📖 Δωρεάν επιμορφωτικό υλικό
🎓 Δυνατότητα έκδοσης πιστοποιητικού από την ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Πληροφορίες για το σεμινάριο:
Τρόπος παρακολούθησης του σεμιναρίου:

Εξ αποστάσεως (με σύγχρονη ή/και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση). Η εξ αποστάσεως παρακολούθηση γίνεται με όποιον από τους παρακάτω τρόπους επιθυμείτε:

1. Με σύγχρονη τηλεκπαίδευση όπου παρακολουθείτε τα μαθήματα εξ αποστάσεως ζωντανά και σε πραγματικό χρόνο (real time), ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να αλληλεπιδράτε με εικόνα και ήχο τόσο με τους εισηγητές όσο και με τους άλλους συμμετέχοντες του σεμιναρίου.
2. Με ασύγχρονη τηλεκπαίδευση όπου έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε σε βίντεο τα μαθήματα που χάσατε ή τα προηγούμενα μαθήματά σας από το δικό σας τμήμα, όσες φορές και ό,τι ώρα θέλετε. Επίσης, ακόμα και αν έχετε άλλες υποχρεώσεις αυτή την περίοδο και δεν σας είναι εύκολο να παρακολουθήσετε το σεμινάριο, έχετε τη δυνατότητα να κρατήσετε τη θέση σας στο σεμινάριο έως την ημερομηνία που αναγράφεται στο πάνω μέρος της σελίδας προκειμένου να κερδίσετε τις μειωμένες τιμές στα δίδακτρα και να παρακολουθήσετε τα μαθήματα όποτε μπορέσετε με την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση!

Το σεμινάριο απευθύνεται:

Το πιστοποιημένο σεμινάριο Παιδοψυχολογίας απευθύνεται σε ειδικούς ψυχικής υγείας, φοιτητές ψυχολογίας, παιδαγωγικών, θεραπευτές, παιδαγωγούς όλων των ειδικοτήτων, γονείς, αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται να το παρακολουθήσουν από 18 ετών και άνω. 

Σκοπός του σεμιναρίου:

Σκοπός του σεμιναρίου είναι η απόκτηση σημαντικών γνώσεων στην παιδοψυχολογία, αλλά και η ενδυνάμωση του βιογραφικού με την απόκτηση του πιστοποιητικού για την αγορά εργασίας.

Διάρκεια σεμιναρίου:

Το Πιστοποιημένο σεμινάριο Παιδοψυχολογίας γίνεται 2 συνεχόμενες ώρες την εβδομάδα και έχει διάρκεια 12 μήνες (48 δίωρα μαθήματα).

Έναρξη σεμιναρίου:

Το σεμινάριο ξεκινά με την ολοκλήρωση του χρονικού ορίου συμμετοχής (που αναγράφεται στο πάνω μέρος της παρούσας σελίδας), όπου κατόπιν κοινής συνεννόησης ορίζονται οι μέρες και ώρες διεξαγωγής, ώστε να εξυπηρετούνται όλοι οι συμμετέχοντες.

💡 Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορέσετε να συνεχίσετε την παρακολούθηση του σεμιναρίου, δεν υποχρεούστε να πληρώσετε τους μήνες που δεν θα παρακολουθήσετε.

Κόστος:

Εγγραφή: Δωρεάν

Μηνιαία Δίδακτρα:
Μόλις 35 € / μήνα
Ισχύουν επιπλέον εκπτώσεις:
• Για early entry
• Για προεξόφληση διδάκτρων
Συμπληρώστε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που θα βρείτε παρακάτω για να ενημερωθείτε!

💡 Η προσφορά ισχύει μέχρι την κάλυψη των θέσεων. Δηλώστε εγκαίρως τη συμμετοχή σας για να προλάβετε!
💡 Η κράτηση της θέσης στην τιμή προσφοράς εξασφαλίζεται με την καταβολή του 1ου μήνα των διδάκτρων.

Χρονικό όριο συμμετοχής:

Συμπληρώστε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που θα βρείτε παρακάτω, έως την ημερομηνία που αναγράφεται στο πάνω μέρος της παρούσας σελίδας.

Βεβαίωση/Πιστοποιητικό

Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου έχετε τις παρακάτω επιλογές:

📜 1η επιλογή: Να λάβετε Δωρεάν βεβαίωση παρακολούθησης από τον Εκπαιδευτικό Όμιλο ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ (αποστέλλεται στο e-mail σας).
📜 2η επιλογή: Να συμμετάσχετε σε εξετάσεις αξιολόγησης (με χρέωση στα 350 €), προκειμένου να ενισχύσετε το βιογραφικό σας στην αγορά εργασίας και να λάβετε τα παρακάτω δύο αποδεικτικά (αποστέλλονται στο e-mail σας):
1. Πιστοποιητικό με αναλυτική βαθμολογία από τον Εκπαιδευτικό Όμιλο ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ
2. Βεβαίωση αναγνωρισμένης πιστοποίησης επιπέδου Advanced από την ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

🎁 Οι σπουδαστές που συμμετέχουν στις εξετάσεις, λαμβάνουν επιπλέον ΔΩΡΟ έκπληξη!
🏅 Οι σπουδαστές που αριστεύουν στις εξετάσεις πιστοποίησης λαμβάνουν ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ για ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση του βιογραφικού τους.

Περιγραφή του αντικειμένου:

Η Παιδοψυχολογία αποτελεί κλάδο της ψυχολογίας ο οποίος εστιάζει στις πρώτες δύο δεκαετίες των ανθρώπων. Ως ψυχολογία, ορίζεται η επιστημονική μελέτη της συμπεριφοράς και των νοητικών διεργασιών. Η Παιδοψυχολογία, είναι εξειδικευμένη στη μελέτη της συναισθηματικής, νοητικής και κοινωνικής ανάπτυξης των παιδιών.

Η μελέτη της Παιδοψυχολογίας μπορεί να ιδωθεί από πολλές οπτικές γωνίες. Η πρώτη θεώρηση της παιδοψυχολογίας, είναι η βιολογική θεώρηση, της οποίας οι αρχές προέρχονται από το χώρο της βιολογίας. Οι βιολόγοι προσπαθούν να εξηγήσουν ορισμένες ψυχολογικές αρχές βασιζόμενοι σε βιολογικούς όρους.

Η επόμενη θεώρηση, που σχετίζεται με τη Παιδοψυχολογία, είναι η θεώρηση του συμπεριφορισμού, η οποία μελετάει τις δραστηριότητες που συμβαίνουν εξωτερικά του ατόμου και μπορούν να παρατηρηθούν και να μετρηθούν.

Στη συνέχεια, υπάρχει η γνωστική θεώρηση της παιδοψυχολογίας που ασχολείται με τις νοητικές διεργασίες του ατόμου, όπως: η αντιληπτική του ικανότητα, η μνήμη, οι συλλογισμοί, οι αποφάσεις, η επίλυση προβλημάτων και η σχέση αυτών των διεργασιών με τη συμπεριφορά. Τέλος, η φαινομενολογική θεώρηση της παιδοψυχολογίας επικεντρώνεται στις υποκειμενικές εμπειρίες του ατόμου και στα κίνητρά του για την αυτό-πραγμάτωση. 

Θέματα που άπτονται της Παιδοψυχολογίας. 
Η Παιδοψυχολογία κατέχει ευρεία γκάμα θεμάτων. 
Μερικά από αυτά είναι τα ακόλουθα: 
-Γενετική, 
-Ανάπτυξη των παιδιών από η αρχή της ζωής,
-Γνωστική και Ψυχοκοινωνική ανάπτυξη κατά τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία,
-Συναισθηματική ανάπτυξη, 
-Ανάπτυξη της γλώσσας, 
-Η ανάπτυξη της ανάγνωσης και της μελέτης στα παιδιά, 
-Ρόλοι των φύλλων,
-Προσωπικότητα των παιδιών, 
-Κληρονομικότητα και περιβάλλον.

Πώς η αναπτυξιακή ψυχολογία συνδέεται άρρηκτα με την Παιδοψυχολογία;
Η Παιδοψυχολογία έχει τις βάσεις της στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία. Στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία μελετάται η ανάπτυξη του ανθρώπου από την αρχή της ζωής (εγκυμοσύνη, τοκετός, βρεφική ηλικία), τη νηπιακή και μέση παιδική ηλικία, έως και την εφηβική ηλικία. Για να γίνει κατανοητή η βασική αρχή στην οποία βασίζεται η Παιδοψυχολογία, κρίνεται αναγκαία η μελέτης της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας.
Τα παιδιά, από τη στιγμή της γέννησής τους, έως και την εφηβεία, περνάνε από πολλά αναπτυξιακά στάδια. Πολλοί παιδοψυχολόγοι ανά τα έτη, έχουν προβεί σε ονομασία των σταδίων αυτών σε συνάρτηση με τα χαρακτηριστικά που διέπουν κάθε στάδιο. O Piaget, Ελβετός ψυχολόγος, γνωστός για τις μελέτες του σχετικά με τα παιδιά, κατασκεύασε τα στάδια της γνωστικής ανάπτυξης του ανθρώπου.

Σύμφωνα με τον Piaget, τα παιδιά περνάνε από τέσσερα βασικά στάδια. 
1)(0 – 2 ετών) Αισθισιοκινητικό Στάδιο. 
2)(2 – 6 ετών) Προλογικό Στάδιο.
3)(6 – 12 ετών) Συγκεκριμένης Λογικής Σκέψης.
4)(12 και άνω) Στάδιο της Τυπικής Λογικής Σκέψης.

Ο Erikson, αναπτυξιακός ψυχολόγος, εργάστηκε πάνω στα στάδια της ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης του ανθρώπου που ξεκινάνε από τη γέννησή έως και το θάνατο. Τα στάδια που ενδιαφέρουν την Παιδοψυχολογία είναι τα ακόλουθα:
1)(0 – 1 έτους) Εμπιστοσύνη και Δυσπιστία.
2)(1 – 3 ετών ) Αυτονομία και Ντροπή / Αμφισβήτηση. 
3)(3 – 6 ετών) Πρωτοβουλία και Ενοχή. 
4)(6 – 12 ετών) Φιλοπονία και Κατωτερότητα. 
5)(12 – 20 ετών) Ταυτότητα και Σύγχυση Ρόλων.

Σύμφωνα με τα παραπάνω στάδια, οι Παιδοψυχολόγοι και οι ερευνητές αναμένουν συγκεκριμένες συμπεριφορές από τα παιδιά σε κάθε στάδιο ανάπτυξης από τα παραπάνω. Για παράδειγμα, έχοντας 2 ετών νήπιο, που χτυπάει ή δαγκώνει, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως παιδί με επιθετική συμπεριφορά, διότι αυτές οι αντιδράσεις είναι στο πλαίσιο της φυσιολογικής του ανάπτυξης. Αν όμως παρόμοιες συμπεριφορές εκδηλώνονται από παιδί 10 ετών, τότε αυτό το γεγονός μπορεί να υποδηλώνει μορφή σοβαρής απώλειας αυτοελέγχου και κρίνεται απαραίτητη η επίσκεψη στον Παιδοψυχολόγο.

Παιδοψυχολογία και Ψυχοπαθολογία του Παιδιού
Ο δεύτερος βασικός κλάδος στον οποίο εστιάζει η Παιδοψυχολογία, μετά την Αναπτυξιακή Ψυχολογία, είναι η Ψυχοπαθολογία του Παιδιού. Με τον όρο Ψυχοπαθολογία, νοείται η εκδήλωση ψυχικών διαταραχών σε παιδιά και εφήβους. Παραδείγματα ψυχικών διαταραχών αποτελούν τα παρακάτω: 
Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή (αυτισμός, σύνδρομο Asperger, και άλλα),
Διαταραχή της συμπεριφοράς,
Διαταραχή Ελλειμματικής Συμπεριφοράς. 
Ρόλος του Παιδοψυχολόγου

Ο ρόλος του Παιδοψυχολόγου είναι πολύ σημαντικός και μπορεί να φέρει σημαντικά αποτελέσματα στην υγιή και σωστή ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Κύριο μέλημα της Παιδοψυχολογίας είναι το παιδί, η ομαλή ανάπτυξή του και η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία ψυχοπαθολογικών διαταραχών. Ο Παιδοψυχολόγος οφείλει να δημιουργήσει το κατάλληλο περιβάλλον στο οποίο το παιδί θα νιώθει ασφαλές, θα ενισχύει τη γνωστική και συναισθηματική του ανάπτυξη και τις κοινωνικές του σχέσεις. Ο βασικότερος ρόλος του Παιδοψυχολόγου είναι να στηρίξει τα άτομα που τον έχουν ανάγκη.

Γιατί είναι χρήσιμος ο ρόλος του Παιδοψυχολόγου; 
Η επιστήμη της Παιδοψυχολογίας, εφοδιάζει τους Παιδοψυχολόγους με τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν προβλήματα και ψυχικά απαιτητικές διεργασίες που συμβαίνουν στα παιδιά, τόσο εντός όσο και εκτός την οικογένειας. Τα προβλήματα που εντοπίζει ο παιδοψυχολόγος και οι δυσκολίες της παιδοψυχολογίας χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες: στη πρώτη που τα συμπτώματα και τα προβλήματα είναι απόρροια διαγνωσμένης διαταραχής, και στη δεύτερη, όπου οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί δεν βασίζονται σε ψυχοπαθολογικές διαταραχές.

Τα προβλήματα και οι προκλήσεις στις οποίες πρέπει να ανταπεξέλθει ένα παιδί είναι πλείστες. Στην Παιδοψυχολογία, εάν το πρόβλημα δεν αντιμετωπιστεί έγκαιρα, δύναται να δημιουργήσει κάποια διαταραχή στο μέλλον. Τα συσσωρευμένα προβλήματα και η αμέλεια των υπευθύνων να οδηγήσουν τον πάσχον σε κάποια μορφή θεραπείας, μελλοντικά μπορούν να οδηγήσουν στην εκδήλωση κάποιας ψυχοπαθολογικής συμπεριφοράς.

Ο Παιδοψυχολόγος αρχικά διεξάγει κάποιες ειδικές δοκιμασίες για να διερευνήσει τα προβλήματα που ίσως υπάρχουν στο νοητικό, συναισθηματικό και συμπεριφορικό τομέα του παιδιού. Ακολούθως, αξιολογεί τα πορίσματά του και δίνει συμβουλές που σχετίζονται με το πρόβλημα που καλούνται να λύσουν.

Τι πρέπει να παρατηρούν οι οικείοι και οι ειδικοί στη συμπεριφορά του παιδιού;
Υπάρχουν συμπεριφορές που θεωρούνται αναμενόμενες σύμφωνα με τη Παιδοψυχολογία και άλλες οι οποίες πρέπει να εξεταστούν πιο λεπτομερώς.

Στην Παιδοψυχολογία, οι οικείοι και οι ειδικοί, οφείλουν να εστιάσουν στις ακόλουθες συμπεριφορές των παιδιών: 

Βαθμός Προσκόλλησης στα Πρόσωπα φροντίδας.
Αυτοέλεγχος (η ικανότητα του παιδιού να ελέγχει τις αντιδράσεις του σωματικά και συναισθηματικά). 
Πρωτοβουλία (η ικανότητα του παιδιού να εξερευνάει το περιβάλλον γύρω του, αρχικά με τις αισθήσεις του και στη συνέχεια μέσω της εξερεύνησης).
Συνείδηση (η κατανόηση του ηθικά «σωστού» και «λάθους» και η κατ’ επέκταση αίσθηση ικανοποίησης ή ενοχής).
Γνωστικό επίπεδο (η ικανότητα του παιδιού να αντιληφθεί τους πραγματικούς λόγους για καταστάσεις που συμβαίνουν γύρω του).
Το Άγχος που πηγάζει από το Φόβο.
Επιθετικότητα.
Σχέσεις με Συνομηλίκους.

Ποιες ενδείξεις πρέπει να οδηγήσουν τους γονείς σε αναζήτηση βοήθειας από Παιδοψυχολόγο; 
Όταν συμβεί κάποια δραστική και μεγάλη αλλαγή στην καθημερινότητα του παιδιού (θάνατος κοντινού ατόμου, ασθένεια, χωρισμός, και άλλα). Συνήθως, η επίσκεψη σε τέτοιες περιπτώσεις γίνεται για προληπτικούς λόγους.
Όταν το παιδί εμφανίζει εξελικτικές δυσαναλογίες με τα αντίστοιχα παιδιά της ηλικίας του.
Όταν το παιδί εμφανίζει μαθησιακές δυσκολίες.
Όταν παρουσιάζονται ενδείξεις υπερκινητικότητας, διάσπασης προσοχής, κτλ. 
Όταν παρατηρείται αλλαγή στη συμπεριφορά του (για παράδειγμα, μειωμένη σχολική επίδοση, αλλαγή στη διατροφή του (ανορεξία ή βουλιμία), αλλαγή στη ρουτίνα του ύπνου του (αϋπνία ή υπνηλία).
Όταν απομονώνεται και κλείνεται στον εαυτό του.
Όταν απομακρύνεται και αρνείται να συζητήσει με τους οικείους του.
Όταν παρουσιάζει συμπτώματα κατάθλιψης.
Όταν ψεύδεται.
Όταν παρατηρούνται αυξημένα επίπεδα άγχους ή θλίψης.
Όταν το παιδί φαίνεται ότι έχει χάσει το θάρρος και την αυτοπεποίθησή του.
Όταν καταφεύγει σε εξαρτησιογόνες ουσίες.
Όταν εκδηλώνει επιθετικές συμπεριφορές. 
Όταν προβαίνει σε παραβατικές πραξεις.
Όταν έχει τάσεις φυγής.
Όταν συμπεριφέρεται με μεγάλη ανυπακοή εντός και εκτός σπιτιού. 
Πότε πρέπει να πραγματοποιηθεί επίσκεψη σε Παιδοψυχολόγο;

Η Παιδοψυχολογία έχει επίκεντρο το παιδί και οι επιστήμονες που ασκούν συμβουλευτική και Παιδοψυχολογία, δίνουν έμφαση στο παιδί και το αντιμετωπίζουν σαν ξεχωριστή οντότητα με τα δικά της προτερήματα και ιδιαιτερότητες.

Τον Παιδοψυχολόγο, τον επισκέπτονται άνθρωποι που δεν είναι απαραίτητο να πάσχουν από βαριές ψυχοπαθολογικές συμπεριφορές. Υπάρχουν ψυχολογικά προβλήματα που παρουσιάζουν τα παιδιά, που με την κατάλληλη θεραπεία μπορούν να αντιμετωπιστούν. Παραδείγματα τέτοιων προβλημάτων είναι: οι φόβοι, το άγχος, οι σχέσεις με τους συνομηλίκους, τα προβλήματα στην επικοινωνία, και πολλά ακόμη.

Στην Παιδοψυχολογία, οι γονείς και οι άνθρωποι που περιστοιχίζουν το παιδί οφείλουν να δρουν προληπτικά. Όταν παρατηρείται παράξενη συμπεριφορά στο παιδί η οποία δεν υποχωρεί ή όταν εκδηλώνεται ένα μικρό σύμπτωμα, η επίσκεψη στον Παιδοψυχολόγο μπορεί να σώσει το παιδί από μελλοντικές ψυχικές δυσλειτουργίες.

Από τις θεωρίες του διαφωτιστή Ρουσσώ στο έργο του περί παιδαγωγικής ανατροφής και ανάπτυξης προσωπικότητας του παιδιού, διαπιστώνουμε πως το κάθε παιδί έρχεται και διαμορφώνει ένα δικό του κόσμο που απαιτεί σεβασμό και εμπιστοσύνη.
Στη ροή της ιστορίας, το ίδιο υλικό συμπληρώνει η Μαρία Μοντεσόρι με τις θεωρίες περί παιδοκεντρικής μάθησης που δίνουν σημασία στην μοναδικότητα του κάθε παιδιού.
Καθώς και οι θεωρίες του Πιαζέ για την διαδοχή των σταδίων βιολογικής ανάπτυξης των παιδιών που συγχρονίζεται με τον αντίστοιχο τρόπο σκέψης, φέρνουν στο φως μια πραγματικότητα: Ότι ο κόσμος του μικρού παιδιού δεν είναι απαραίτητα η μικροσκοπική προέκταση του ενηλίκου κόσμου, οπότε πρέπει να αντιμετωπίζεται με την ανάλογη οπτική και εμπιστοσύνη.
Το αποτέλεσμα θα είναι όχι ένας ενήλικας που απλά επιβίωσε, αλλά ένας συναισθηματικά υγιής ενήλικας που θα τιμά το μικρό παιδί μέσα του.

Στο πιστοποιημένο σεμινάριο Παιδοψυχολογίας επεξεργαζόμαστε τομείς του συναισθηματικού, βιολογικού παιδαγωγικού πεδίου εξέλιξης των παιδιών.

Στο σεμινάριο αναλύονται τα παρακάτω θέματα:

• Η επιστήμη της ψυχολογίας
• Ο κλάδος της παιδοψυχολογίας
• Βασικές επιστημονικές αρχές της παιδοψυχολογίας
• Το παιδί ως προσωπικότητα
• Τα ψυχομετρικά εργαλεία της παιδοψυχολογίας

• Στάδια αναπτυξιακής πορείας του ανθρώπου (Jean Piaget)
– Το αισθησιο-κινητικό στάδιο
– Το στάδιο της προ-λογικής νόησης
– Το στάδιο της συγκεκριμένης λογικής σκέψης
– Το στάδιο της λογικής σκέψης
• Άλλες θεωρίες ανάπτυξης
• Η βρεφική ηλικία
– Σωματική ανάπτυξη
– Ανάπτυξη της σκέψης (Γνωστική ανάπτυξη)
– Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη
• Η προσχολική ηλικία
– Σωματική ανάπτυξη
– Ανάπτυξη της σκέψης (Γνωστική ανάπτυξη)
– Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη
• Η σχολική ηλικία
– Σωματική ανάπτυξη
– Ανάπτυξη της σκέψης (Γνωστική ανάπτυξη)
– Κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη
• Στάδια ανάπτυξης του λόγου ανά ηλικία
– 0-6 μηνών
– 7-12 μηνών
– 13-18 μηνών
– 19-24 μηνών
– 2-3 ετών
– 3-4 ετών
– 5-7 ετών
• Ο ρόλος της κληρονομικότητας για την ανάπτυξη του παιδιού
• Ο ρόλος των περιβαλλοντικών παραγόντων για την ανάπτυξη του παιδιού: Η συμβολή των γονέων
• Οι γονεϊκές συμπεριφορές

• Τι είναι η προσωπικότητα;
• Η αρχή των ατομικών διαφορών των παιδιών
• Το ψυχοδυναμικό μοντέλο του S. Freud
– Δομικά στοιχεία της προσωπικότητας
• Ψυχοσεξουαλικά στάδια (S. Freud)
– Το σύμπλεγμα της Ηλέκτρας
– Το σύμπλεγμα του ευνουχισμού
• Η συναισθηματική νοημοσύνη του παιδιού
• Το μοντέλο του Erik Erikson
• Το ψυχικό τραύμα στα παιδιά: Επιπτώσεις και διαχείριση

• Νευροαναπτυξιακές διαταραχές
• Διαταραχή του φάσματος του αυτισμού
• Η διαταραχή της παιδικής κατάθλιψης
• Η διαταραχή της διατροφής

• Το θεωρητικό μοντέλο του δεσμού
• Επιθετικότητα: Παράγοντες που την προκαλούν
• Οριοθέτηση του παιδιού: Μέθοδοι ελέγχου της επιθετικής συμπεριφοράς
• Άγχος: Εκδηλωτικές συμπεριφορές άγχους
– Πώς να αναγνωρίσετε το παιδικό άγχος
– Επιπτώσεις του άγχους στα παιδιά
– Το “άγχος του αποχωρισμού”
– Μέθοδοι παρέμβασης για την καταπολέμηση του άγχους
• Φόβος: Αναγνώριση και καταπολέμηση του φόβου του άγχους
• Η διαταραχή του ύπνου
• Η σημασία της καλλιέργειας κλίματος ασφάλειας από τους γονείς
• Η διαχείριση του πένθους από τα παιδιά

• Το κοινωνικό παιχνίδι και η ανάπτυξη του παιδιού (Mildred Parten)
• Το παιδικό ιχνογράφημα
– Μέθοδος ανάλυσης του παιδικού ιχνογραφήματος
– Πώς προσλαμβάνει το παιδί τον κόσμο;

• Η μάθηση: Θεωρίες μάθησης
• Η γραφή και η ανάγνωση
• Τα μαθηματικά
• Το σχολικό περιβάλλον
• Σχολικός εκφοβισμός (bullying)
• Τα επιθετικά παιδιά στο σχολείο
• Σύγχρονες παιδαγωγικές τεχνικές
• Μαθησιακές δυσκολίες
• Η διαχείριση της ΔΕΠ-Υ

• Η δυναμική της οικογένειας
• Παιδί και διαζύγιο: Οι διαζευγμένοι γονείς
– Πώς το διαζύγιο επηρεάζει τα παιδιά: Οι ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις και η διαχείρισή τους
– Η διαχείριση της επικοινωνίας με το παιδί
• Η ηθικοκοινωνική καλλιέργεια και η οικογένεια
• Η σημασία της θετικής συνεργασίας παιδιών-γονέων: Πώς θα καλλιεργηθεί;
• Βάζοντας τα όρια
• Ο ρόλος της τιμωρίας
• Συμβουλευτική γονέων: Η σωστή στάση του γονέα απέναντι στο παιδί

Σημαντικό! Δεν απαιτούνται υποχρεωτικές εργασίες ή test κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.

Επικοινωνήστε με το Κέντρο Σεμιναρίων Αθηνών στο τηλέφωνο 210 2205040 ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα σας καλέσουμε για να συζητήσουμε οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεστε

Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος

Κωδικός φόρμας: ΚΣ-2