Το Θεατρικό παιχνίδι και η μεθοδολογία διδασκαλίας του στα παιδιά
🏷️ Μόλις με 35 € / μήνα
⏱️ Διάρκεια: 2 ώρες την εβδομάδα για 12 μήνες
👨🏫 Με φυσικό ομιλητή (εισηγητή)
💻 Εξ αποστάσεως παρακολούθηση
📖 Δωρεάν επιμορφωτικό υλικό
🎓 Δυνατότητα έκδοσης πιστοποιητικού επιμόρφωσης
Πληροφορίες για το σεμινάριο:
Τρόπος παρακολούθησης του σεμιναρίου:
Εξ αποστάσεως (με σύγχρονη ή/και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση). Η εξ αποστάσεως παρακολούθηση γίνεται με όποιον από τους παρακάτω τρόπους επιθυμείτε:
1. Με σύγχρονη τηλεκπαίδευση όπου παρακολουθείτε τα μαθήματα εξ αποστάσεως ζωντανά και σε πραγματικό χρόνο (real time), ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να αλληλεπιδράτε με εικόνα και ήχο τόσο με τους εισηγητές όσο και με τους άλλους συμμετέχοντες του σεμιναρίου.
2. Με ασύγχρονη τηλεκπαίδευση όπου έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε σε βίντεο τα μαθήματα που χάσατε ή τα προηγούμενα μαθήματά σας από το δικό σας τμήμα, όσες φορές και ό,τι ώρα θέλετε. Επίσης, ακόμα και αν έχετε άλλες υποχρεώσεις αυτή την περίοδο και δεν σας είναι εύκολο να παρακολουθήσετε το σεμινάριο, έχετε τη δυνατότητα να κρατήσετε τη θέση σας στο σεμινάριο έως την ημερομηνία που αναγράφεται στο πάνω μέρος της σελίδας προκειμένου να κερδίσετε τις μειωμένες τιμές στα δίδακτρα και να παρακολουθήσετε τα μαθήματα όποτε μπορέσετε με την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση!
Το σεμινάριο απευθύνεται:
Τo επιμορφωτικό σεμινάριο: Το Θεατρικό παιχνίδι και η μεθοδολογία διδασκαλίας του στα παιδιά απευθύνεται σε νηπιαγωγούς, δασκάλους, μουσικούς, ηθοποιούς και γενικότερα σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να το παρακολουθήσουν, από 18 ετών και άνω και ασχολούνται ή πρόκειται να ασχοληθούν με την εκπαίδευση παιδιών σχολικής ή/και προσχολικής ηλικίας.
Σκοπός του σεμιναρίου:
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η απόκτηση σημαντικών γνώσεων στο θεατρικό παιχνίδι, αλλά και η ενδυνάμωση του βιογραφικού με την απόκτηση του πιστοποιητικού για την αγορά εργασίας.
Διάρκεια σεμιναρίου:
Το επιμορφωτικό σεμινάριο: Το Θεατρικό παιχνίδι και η μεθοδολογία διδασκαλίας του στα παιδιά γίνεται 2 συνεχόμενες ώρες την εβδομάδα και έχει διάρκεια 12 μήνες (48 δίωρα μαθήματα).
Έναρξη σεμιναρίου:
Το σεμινάριο ξεκινά με την ολοκλήρωση του χρονικού ορίου συμμετοχής (που αναγράφεται στο πάνω μέρος της παρούσας σελίδας), όπου κατόπιν κοινής συνεννόησης ορίζονται οι μέρες και ώρες διεξαγωγής, ώστε να εξυπηρετούνται όλοι οι συμμετέχοντες.
💡 Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορέσετε να συνεχίσετε την παρακολούθηση του σεμιναρίου, δεν υποχρεούστε να πληρώσετε τους μήνες που δεν θα παρακολουθήσετε.
Κόστος:
Εγγραφή: Δωρεάν
Μηνιαία Δίδακτρα:
Μόλις 35 € / μήνα
Ισχύουν επιπλέον εκπτώσεις:
• Για early entry
• Για προεξόφληση διδάκτρων
Συμπληρώστε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που θα βρείτε παρακάτω για να ενημερωθείτε!
💡 Η προσφορά ισχύει μέχρι την κάλυψη των θέσεων. Δηλώστε εγκαίρως τη συμμετοχή σας για να προλάβετε!
💡 Η κράτηση της θέσης στην τιμή προσφοράς εξασφαλίζεται με την καταβολή του 1ου μήνα των διδάκτρων.
Χρονικό όριο συμμετοχής:
Συμπληρώστε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που θα βρείτε παρακάτω, έως την ημερομηνία που αναγράφεται στο πάνω μέρος της παρούσας σελίδας.
Βεβαίωση/Πιστοποιητικό
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου έχετε τις παρακάτω επιλογές:
📜 1η επιλογή: Να λάβετε Δωρεάν βεβαίωση παρακολούθησης από τον Εκπαιδευτικό Όμιλο ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ (αποστέλλεται στο e-mail σας).
📜 2η επιλογή: Να συμμετάσχετε σε εξετάσεις αξιολόγησης (με χρέωση στα 350 €), λαμβάνοντας πιστοποιητικό με αναλυτική βαθμολογία αξιολόγησης για την επισφράγιση των γνώσεων σας, την ενίσχυση του βιογραφικού σας και για τη μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στην αγορά εργασίας (αποστέλλεται στο e-mail σας).
💡 Η βεβαίωση και το πιστοποιητικό εκδίδονται από τον Εκπαιδευτικό Όμιλο ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ
🎁 Οι σπουδαστές που συμμετέχουν στις εξετάσεις, λαμβάνουν επιπλέον ΔΩΡΟ έκπληξη!
🏅 Οι σπουδαστές που αριστεύουν στις εξετάσεις πιστοποίησης λαμβάνουν ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ για ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση του βιογραφικού τους.
Περιγραφή του αντικειμένου:
Μαθαίνοντας μέσα από την ενεργή δράση και τη συμμετοχή ή αλλιώς το Θεατρικό Παιχνίδι στην εκπαίδευση…
Ως εκπαιδευτικοί, συχνά αναζητούμε αποτελεσματικούς τρόπους να βελτιώσουμε τη ροή και την ποιότητα του μαθήματος στην τάξη, να δώσουμε κίνητρα στους μαθητές μας και να προσεγγίσουμε μια γκάμα από διαφορετικά στυλ εκμάθησης, από διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους ο κάθε μαθητής προσλαμβάνει, επεξεργάζεται και οργανώνει τις πληροφορίες και τις γνώσεις (οπτικό, αισθητικό, σφαιρικό, λεκτικό, ενεργητικό κ.α.). Το καλύτερο αποτέλεσμα μπορούμε να το επιδιώξουμε συνταιριάζοντας τα διαφορετικά αυτά μαθησιακά στυλ με τις κατάλληλες κάθε φορά εκπαιδευτικές μεθόδους.
Την τελευταία δεκαετία η εποικοδομητική και αντανακλαστική μάθηση έχει τύχει μεγάλης προσοχής και γίνεται όλο και περισσότερο σημαντική ως μαθησιακή θεωρία και πρακτική, συμπεριλαμβάνοντας κοινωνική και ενεργή συμμετοχή και δημιουργώντας ένα ισχυρό μαθησιακό περιβάλλον.
Είναι γεγονός ότι τα παιδιά (και οι ενήλικες) μαθαίνουν πολλά πράγματα παίζοντας παιχνίδια, όντας μια φυσική προέκταση της συνήθους παιδικής συμπεριφοράς. Τα παιχνίδια ρόλων είναι ιδιαίτερα προσφιλή στις μικρές ηλικίες. Η δραματοποίηση, η ένδυση κάθε φορά διαφορετικών ρόλων και η νοερή μεταφορά σε διαφορετικό περιβάλλον, με διαφορετικές συνθήκες, δεδομένα και συμβάσεις, με τεχνητούς κανόνες και νόρμες συμπεριφορών κατέχουν εξέχουσα θέση στο ρεπερτόριο των παιδιών.
Το θεατρικό παιχνίδι ως μέθοδος διδασκαλίας χρησιμοποιεί καταρχήν το παιχνίδι, κάνοντας την εκπαίδευση αυθεντική, φυσική και διασκεδαστική αλλά και τη δραματοποίηση, με απώτερο στόχο τη γνώση μέσα από την εμπειρία και τη συμμετοχή. Θεωρείται μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές διδασκαλίας χάριν στη μοναδική του ικανότητα να ενεργοποιεί πολλά διαφορετικά στυλ εκμάθησης. Βασίζεται στην κατανόηση, την ομαδικότητα, την ενεργή συμμετοχή, τον αυτοέλεγχο και τη στοχοπροσήλωση.
Οι μαθητές απολαμβάνουν τις δραστηριότητες, το να δουλεύουν ομαδικά και να μοιράζονται τις δημιουργικές τους εκφράσεις. Ακόμα και ο πιο ντροπαλός ή απρόθυμος μαθητής μπορεί να επωφεληθεί από το θεατρικό παιχνίδι, καθώς ενδύεται έναν νέο φανταστικό ρόλο απ’ αυτόν που συνήθως έχει στην τάξη. Αποδεδειγμένα, το θεατρικό παιχνίδι και η δραματοποίηση βοηθά στην εξάσκηση της φαντασίας, στην ανάπτυξη διαφορετικών δεξιοτήτων, όπως η ακρόαση, η έκφραση, η καθαρή άρθρωση, η συγκέντρωση, η εστίαση, ο αυτοέλεγχος, ο αυθορμητισμός, και η εμπιστοσύνη, δίνει στους μαθητές μια ευκαιρία να κινηθούν, να αλληλεπιδράσουν και να απολαύσουν την ελευθερία. Τέλος, βοηθά στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης για τα πιο ντροπαλά ή απρόθυμα παιδιά, ενώ πολύ συχνά κατευνάζει τις επιθετικές συμπεριφορές.
Η ικανότητα του θεατρικού παιχνιδιού και της δραματοποίησης να περιλαμβάνει όλους τους δυνατούς τρόπους προσωπικής εκμάθησης, είναι φανερό μέσα από την ιστορία και την ανάπτυξή της. Αν και το θεατρικό παιχνίδι είναι πιο πρόσφατο, στρατιωτικά, κυβερνητικά και εταιρικά ιδρύματα χρησιμοποίησαν τη δραματοποίηση ως πολύτιμη εκπαιδευτική μέθοδο για πολλά χρόνια.
Η δραματοποίηση, το παιχνίδι ένδυσης ρόλων, καταρχήν αναπτύχθηκε στον Πρωσικό στρατό ως μια τεχνική εξομοίωσης στη στρατολόγηση των αξιωματικών. Οι Πρώσοι ανακάλυψαν ότι στρατολογούσαν άτομα που κατά τα φαινόμενα πληρούσαν τις προϋποθέσεις, δεδομένου ότι οι εξετάσεις ήταν γραπτές, αλλά στην πραγματικότητα στερούνταν στρατηγικών ή ηγετικών δεξιοτήτων στο πεδίο της μάχης. Η λύση ήταν να εισάγουν συμπεριφορικά τεστ μέσω προκατασκευασμένων δραστηριοτήτων. Δίχως να ρισκάρουν ανθρώπινες ζωές, μπορούσαν να εκτιμήσουν τα προσόντα των υποψήφιων αξιωματικών με κατάλληλο τρόπο. Οι υποψήφιοι που μπορούσαν να κατευθύνουν τα στρατεύματά τους επιτυχώς κάτω από την πίεση μιας προσομοίωσης μάχης, ήταν αυτοί που τελικά επιλέγονταν.
Ουσιαστικά, και η εκπαίδευση άρχισε να αναπτύσσει και να χρησιμοποιεί τη δραματοποίηση κατά τη δεκαετία του 1970.
Η δύναμη του μυαλού να μαθαίνει μέσα από διαδικασίες αυθεντικές και βασισμένες στην κατανόηση, μέσα σε ένα ελεγχόμενο και ενεργό περιβάλλον είναι προφανής. Αν και η δραματοποίηση και κατ’ επέκταση το θεατρικό παιχνίδι είναι μια σχετικά νέα εκπαιδευτική τεχνική, όλο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί αρχίζουν να ανακαλύπτουν τις δυνατότητες και τη δυναμική της.
Τα θεατρικά παιχνίδια θα μπορούσαν να χωριστούν σε πολλές κατηγορίες, ανάλογα με το μέσον που ενεργοποιείται κάθε φορά (σωματικά, λεκτικά, παιχνίδια συγκέντρωσης κ.α.) ή με το στόχο (παιχνίδια φαντασίας, αυτοσχεδιασμού, αυθορμητισμού κ.α.), χωρίς να σημαίνει ότι δεν μπορούμε να συνδυάσουμε πολλά στοιχεία σε ένα μόνο παιχνίδι.
Η επιτυχής τους έκβαση εναπόκειται, όχι μόνο στη διάθεση και το ταλέντο του δασκάλου, αλλά και στην πολύτιμη κατασταλαγμένη γνώση και εμπειρία που μπορεί να του μεταδώσει η πολυετής πρακτική πάνω στον τομέα.
Παράδειγμα, γνωρίζουμε πως μια δραστηριότητα πρέπει να έχει αρχή, μέση και τέλος, να δίνει στο μαθητή το χρόνο να προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα, να ενδύεται ένα καινούριο ρόλο, να τον ακολουθεί και να απεκδύεται αυτό το ρόλο με το πέρας του παιχνιδιού. Μια προτεινόμενη ακολουθία θα ήταν, λοιπόν:
• Εστίαση
• Κυρίως δραστηριότητα
• Κλείσιμο και απέκδυση
• Ολοκλήρωση
Η προσαρμογή, επίσης, των παιχνιδιών σε διάφορες ηλικιακές ομάδες, ανάλογα με τη νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη είναι ένα στοιχείο που η χρόνια πρακτική έχει εξασφαλίσει.
Συμπερασματικά, το θεατρικό παιχνίδι είναι μια ευεργετική εκπαιδευτική στρατηγική που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με αρκετούς τρόπους στα πλαίσια της σύγχρονης τάξης, ή και σε αμιγείς ομάδες θεατρικού παιχνιδιού. Το θεατρικό παιχνίδι περιλαμβάνει πολυδιάστατα μαθησιακά στυλ, συμπεριλαμβανομένης της γλωσσικής – λεκτικής, διαπροσωπικής, κιναισθητικής, λογικής, χωρικής. Επιπλέον ενσωματώνει τη μουσική ή τη γλώσσα της μουσικής, ενισχύει τα αντανακλαστικά των μαθητών, αναπτύσσει τη συναισθηματική νοημοσύνη, το αίσθημα συνεργασίας και ομαδικότητας, τον έλεγχο και την ελεύθερη έκφραση, την αυτοπεποίθηση, τις σύνθετες κινητικές δεξιότητες και ενισχύει τη δημιουργία σχέσεων φιλίας μεταξύ των μελών της ομάδας.
Τι πιο πολύτιμο θα μπορούσε ο εκπαιδευτικός να αναζητήσει ως εφόδιο στη δύσκολη και υπεύθυνη αποστολή του, αυτή της εκπαίδευσης των παιδιών μας;
Στο σεμινάριο αναλύονται τα παρακάτω θέματα:
• Το θέατρο ως εκπαιδευτικό εργαλείο
• Η σημασία του θεατρικού παιχνιδιού για τον παιδαγωγό
• Θέατρο και επικοινωνία
• Μαθαίνοντας το σώμα μου
• Η μίμηση στο θέατρο
• Δραματοποίηση παραμυθιού
• Χρήση αντικειμένων και η συμβολική διάσταση τους
• Θεατρικό παιχνίδι και καλλιέργεια της ομαδικότητας
• Δραματοποίηση στις σχολικές εορτές
• Οργάνωση του θεατρικού παιχνιδιού
• Θεατρικό παιχνίδι και παιδική ψυχολογία
• Θεατρικές ασκήσεις και αυτοσχεδιασμός
Σημαντικό! Δεν απαιτούνται υποχρεωτικές εργασίες ή test κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
Επικοινωνήστε με το Κέντρο Σεμιναρίων Αθηνών στο τηλέφωνο 210 2205040 ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα σας καλέσουμε για να συζητήσουμε οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεστε
Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Κωδικός φόρμας: ΚΣ-4