Πιστοποιημένο σεμινάριο Δραματοθεραπείας
🏷️ Μόλις με 35 € / μήνα
⏱️ Διάρκεια: 2 ώρες την εβδομάδα για 10 μήνες
👨🏫 Με φυσικό ομιλητή (εισηγητή)
💻 Εξ αποστάσεως παρακολούθηση
📖 Δωρεάν επιμορφωτικό υλικό
🎓 Δυνατότητα έκδοσης πιστοποιητικού από την ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Πληροφορίες για το σεμινάριο:
Τρόπος παρακολούθησης του σεμιναρίου:
Εξ αποστάσεως (με σύγχρονη ή/και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση). Η εξ αποστάσεως παρακολούθηση γίνεται με όποιον από τους παρακάτω τρόπους επιθυμείτε:
1. Με σύγχρονη τηλεκπαίδευση όπου παρακολουθείτε τα μαθήματα εξ αποστάσεως ζωντανά και σε πραγματικό χρόνο (real time), ενώ ταυτόχρονα μπορείτε να αλληλεπιδράτε με εικόνα και ήχο τόσο με τους εισηγητές όσο και με τους άλλους συμμετέχοντες του σεμιναρίου.
2. Με ασύγχρονη τηλεκπαίδευση όπου έχετε τη δυνατότητα να παρακολουθήσετε σε βίντεο τα μαθήματα που χάσατε ή τα προηγούμενα μαθήματά σας από το δικό σας τμήμα, όσες φορές και ό,τι ώρα θέλετε. Επίσης, ακόμα και αν έχετε άλλες υποχρεώσεις αυτή την περίοδο και δεν σας είναι εύκολο να παρακολουθήσετε το σεμινάριο, έχετε τη δυνατότητα να κρατήσετε τη θέση σας στο σεμινάριο έως την ημερομηνία που αναγράφεται στο πάνω μέρος της σελίδας προκειμένου να κερδίσετε τις μειωμένες τιμές στα δίδακτρα και να παρακολουθήσετε τα μαθήματα όποτε μπορέσετε με την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση!
Το σεμινάριο απευθύνεται:
Το πιστοποιημένο σεμινάριο Δραματοθεραπείας σε ενδιαφερόμενους από 18 ετών και άνω και συγκεκριμένα σε σπουδαστές, φοιτητές, μουσικούς, ηθοποιούς, ψυχολόγους, ψυχιάτρους, εκπαιδευτικούς, γονείς και γενικότερα σε όσους ενδιαφέρονται να το παρακολουθήσουν.
Σκοπός του σεμιναρίου:
Σκοπός του σεμιναρίου είναι η απόκτηση ειδικών γνώσεων στη Δραματοθεραπεία, καθώς και η ενδυνάμωση του βιογραφικού με την απόκτηση του πιστοποιητικού για την αγορά εργασίας.
Διάρκεια σεμιναρίου:
Το πιστοποιημένο σεμινάριο Δραματοθεραπείας γίνεται 2 συνεχόμενες ώρες την εβδομάδα και έχει διάρκεια 10 μήνες (40 δίωρα μαθήματα).
Έναρξη σεμιναρίου:
Το σεμινάριο ξεκινά με την ολοκλήρωση του χρονικού ορίου συμμετοχής (που αναγράφεται στο πάνω μέρος της παρούσας σελίδας), όπου κατόπιν κοινής συνεννόησης ορίζονται οι μέρες και ώρες διεξαγωγής, ώστε να εξυπηρετούνται όλοι οι συμμετέχοντες.
💡 Αν για οποιοδήποτε λόγο δεν μπορέσετε να συνεχίσετε την παρακολούθηση του σεμιναρίου, δεν υποχρεούστε να πληρώσετε τους μήνες που δεν θα παρακολουθήσετε.
Κόστος:
Εγγραφή: Δωρεάν
Μηνιαία Δίδακτρα:
Μόλις 35 € / μήνα
Ισχύουν επιπλέον εκπτώσεις:
• Για early entry
• Για προεξόφληση διδάκτρων
Συμπληρώστε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που θα βρείτε παρακάτω για να ενημερωθείτε!
💡 Η προσφορά ισχύει μέχρι την κάλυψη των θέσεων. Δηλώστε εγκαίρως τη συμμετοχή σας για να προλάβετε!
💡 Η κράτηση της θέσης στην τιμή προσφοράς εξασφαλίζεται με την καταβολή του 1ου μήνα των διδάκτρων.
Χρονικό όριο συμμετοχής:
Συμπληρώστε τη φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος που θα βρείτε παρακάτω, έως την ημερομηνία που αναγράφεται στο πάνω μέρος της παρούσας σελίδας.
Βεβαίωση/Πιστοποιητικό
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου έχετε τις παρακάτω επιλογές:
📜 1η επιλογή: Να λάβετε Δωρεάν βεβαίωση παρακολούθησης από τον Εκπαιδευτικό Όμιλο ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ (αποστέλλεται στο e-mail σας).
📜 2η επιλογή: Να συμμετάσχετε σε εξετάσεις αξιολόγησης (με χρέωση στα 180 €), προκειμένου να ενισχύσετε το βιογραφικό σας στην αγορά εργασίας και να λάβετε τα παρακάτω δύο αποδεικτικά (αποστέλλονται στο e-mail σας):
1. Πιστοποιητικό με αναλυτική βαθμολογία από τον Εκπαιδευτικό Όμιλο ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ
2. Βεβαίωση αναγνωρισμένης πιστοποίησης επιπέδου Advanced από την ACTA – Τεχνοβλαστός Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
🎁 Οι σπουδαστές που συμμετέχουν στις εξετάσεις, λαμβάνουν επιπλέον ΔΩΡΟ έκπληξη!
🏅 Οι σπουδαστές που αριστεύουν στις εξετάσεις πιστοποίησης λαμβάνουν ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ για ακόμα μεγαλύτερη ενίσχυση του βιογραφικού τους.
Περιγραφή του αντικειμένου:
Η δραματοθεραπεία είναι η ψυχοθεραπευτική θεραπεία που έχει ως βάση την τέχνη του θεάτρου. Η δραματοθεραπεία σε συνδυασμό με την τέχνη του θεάτρου χρησιμοποιεί και ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις, όπως την ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία και τη συστημική ψυχοθεραπεία. Η δραματοθεραπεία λόγω της φύσης του αντικειμένου της κινείται ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία. Αυτούς τους κόσμους τους ενώνει αρμονικά η δημιουργικότητα, που είναι και η βασική μέθοδος διδασκαλίας που εφαρμόζει ο δραματοθεραπευτής σε συνεργασία με το θεραπευμένο.
Η δραματοθεραπεία απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους ανεξάρτητα από την ηλικία, την εθνικότητα και το φύλο. Ιδιαίτερα όμως η δραματοθεραπεία απευθύνεται στους ανθρώπους που επιθυμούν να διατηρήσουν την υγεία τους σε πνευματικό, ψυχικό και σωματικό επίπεδο αναπτύσσοντας περαιτέρω την προσωπικότητά τους, καθώς όμως και σε ανθρώπους που έχουν ψυχολογικά, πνευματικά και σωματικά – κινητικά προβλήματα, βοηθώντας τους να τα ξεπεράσουν ή τουλάχιστον να τα ελαττώσουν.
Οι συνεδρίες της δραματοθεραπείας είναι είτε ατομικές δηλαδή ανάμεσα στον θεραπευόμενο και τον θεραπευτή είτε ομαδικές δηλαδή ανάμεσα στον θεραπευτή και την ομάδα των θεραπευόμενων που μπορεί να είναι είτε μια ομάδα φίλων είτε και μια οικογένεια αλλά ακόμα και μια ομάδα μεταξύ αγνώστων με κοινό ενδιαφέρων την δραματοθεραπεία.
Στη συνεδρία δραματοθεραπείας χρησιμοποιούνται πολλές τεχνικές, με κυριότερες: το παιχνίδι ρόλων – μίμηση, τη δημιουργία και την αφήγηση ιστοριών, χρήση μασκών και κοστουμιών ανάλογα προς το ρόλο που δραματοποιεί ο θεραπευομένος , τεχνικές γλυπτών με χρήση πηλού και ζωγραφικής, tableau vivant, κίνηση – χορό, καθοδηγούμενη και ελεύθερη φαντασία και την τέχνη της μεταφοράς. Από τις παραπάνω τεχνικές δραματοθεραπείας στη συνεδρία δεν απουσιάζει ποτέ η τεχνική της μεταφοράς διότι αυτή είναι απαραίτητη συνιστώσα της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας επειδή εξυπηρετεί την ομαλή ψυχική δημιουργία και συμβάλλει στο μηχανισμό της μετουσίωσης.
Πιο συγκεκριμένα, ο μηχανισμός της μετουσίωσης, όπως και αυτοί της ταύτισης και της προβολής είναι ψυχολογικοί μηχανισμοί άμυνας των ανθρώπων που εφαρμόζουν όταν βρίσκονται κάτω από ορισμένες συνθήκες – καταστάσεις. Οι προαναφερόμενοι ψυχολογικοί αμυντικοί μηχανισμοί αξιοποιούνται ιδιαίτερα από τη δραματοθεραπεία διότι ανασύρουν στο συνειδητό όλα τα γεγονότα που είναι κρυμμένα στο ανθρώπινο υποσυνείδητο και στην ουσία αυτά συνθέτουν την πραγματική προσωπική ιστορία του κάθε ανθρώπου. Μέσα λοιπόν από την άρση των ξεχασμένων προσωπικών βιωμάτων, η δραματοθεραπεία συνθέτει τη μυθιστορία του κάθε ανθρώπου και φέρνει στο προσκήνιο πληθώρα ρόλων και μεγάλη γκάμα ηρώων.
Ο άνθρωπος παλεύει και ξεπερνάει όλα τα φαντάσματα που βγαίνουν στην επιφάνεια και που ήταν πολύ καλά κρυμμένα στο υποσυνείδητο μέσο της δραματοθεραπείας και αισθάνεται πιο σίγουρος πλέον για τον εαυτό του καθώς έχει κερδίσει το παρελθόν του και βιώνει τα οφέλη της δραματοθεραπείας.
Όσο αφορά το παιχνίδι ρόλων – μίμηση αποτελεί την αμέσως επόμενη τεχνική μετά την τεχνική της μεταφοράς. Εφόσον ολοκληρωθεί επιτυχώς η τεχνική της μεταφοράς χρησιμοποιώντας τους παραπάνω μηχανισμούς άμυνας, ακολουθεί το παιχνίδι ρόλων – μίμηση κατά το οποίο οι συμμετέχοντες δραματοποιούν τους καθημερινούς ρόλους της ζωής τους, αλλά κυρίως αυτούς που επιτελούν σε καθημερινή βάση και δεν το έχουν αντιληφθεί ( υπορόλοι ) και είναι υπεύθυνοι για την όλη συμπεριφορά τους και το αξιακό τους σύστημα.
Η πορεία της δραματοθεραπείας μέσα στο χρόνο αρχίζει από την Αρχαία Ελλάδα. Είναι γνωστή η αδυναμία των αρχαίων Ελλήνων στο θέατρο και στους μεγάλους τραγικούς, αλλά και κωμικούς δημιουργούς της αρχαιότητας. Το θέατρο ήταν ύψιστη τέχνη, οι παραστάσεις παρακολουθούνταν από όλους τους πολίτες, ακόμα και από τους φτωχούς με τη χρήση των “θεωρικών” και τα παιδιά από την ηλικία των έξι χρόνων διδάσκονταν από τον κιθαριστή και το γραμματιστή τα αρχαία κλασσικά αριστουργήματα.
Το απρόσμενο είναι ότι οι Αρχαίοι Έλληνες εφάρμοζαν δραματοθεραπεία χωρίς βέβαια να το γνωρίζουν διότι δίπλα ακριβώς από το αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου υπήρχε θεραπευτήριο όπου το επισκέπτονταν ασθενείς και εντάσσονταν στο χορό των τραγωδιών. Σύμφωνα μάλιστα με τον Αριστοτέλη το αποτέλεσμα της αρχαίας μορφής της δραματοθεραπείας ήταν η κάθαρση των παθών.
Στις αρχές του 20ου αιώνα ο Moreno εισάγει την έννοια του ψυχοδράματος που έχει πολλές ομοιότητες με τη δραματοθεραπεία, αλλά και πολλές διαφορές. Η δραματοθεραπεία ως αυτόνομη θεραπεία και με τη μορφή που είναι γνωστή σήμερα εμφανίστηκε στη Μ.Βρετανία στις αρχές της δεκαετίας του 1960 με εισηγήτρια την Emmy Sue Jennings , η οποία με το βιβλίο της “Remedial drama” καθιέρωσε τη δραματοθεραπεία επίσημα.
Ακολούθως η δραματοθεραπεία κάνει την εμφάνισή της μετά τη Μ.Βρετανία στις ΗΠΑ με εισηγητή τον Robert Landy , ο οποίος στο μοντέλο δραματοθεραπείας που εισάγει περιλαμβάνει ψυχόδραμα , αναπτυξιακή ψυχολογία και θέατρο .
Στην Ελλάδα η δραματοθεραπεία με τη μορφή που είναι γνωστή σήμερα εμφανίστηκε το 1984 υπό μορφή σεμιναρίων και σταδιακά εξελισσόταν όλο και περισσότερο.
Το 1989 ιδρύθηκε ο “Σύλλογος Dramatherapy , θέατρο – θεραπεία” που οργάνωσε την εκπαίδευση δραματοθεραπείας στην Αθήνα . Ακολούθως το 1990 ιδρύθηκε ο πολιτιστικός σύλλογος “ΑΙΩΝ” που δραστηριοποιείται στη δραματοθεραπεία και το 1994 το Ινστιτούτο Δραματοθεραπείας ΑΙΩΝ παρέχει τετραετή εκπαίδευση δραματοθεραπείας . Το 2007 τελέστηκε στην Αθήνα στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο το 1ο Συνέδριο Δραματοθεραπείας και Παιγνιοθεραπείας με τεράστια προσέλευση ανθρώπων.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι στις πανεπιστημιακές σχολές που σχετίζονται μ’ εκπαιδευτικά επαγγέλματα στο πρόγραμμα σπουδών τους υπάρχει ως υποχρεωτικό το μάθημα της δραματοθεραπείας.
Στην Ελλάδα η δραματοθεραπεία εφαρμόζεται σε σχολεία ( ειδικά και μη ), δομές αποκατάστασης, δομές φιλοξενίας ανθρώπων, κέντρα απεξάρτησης, σωφρονιστικά ιδρύματα και ψυχιατρικά ιδρύματα.
Η πρακτική της δραματοθεραπείας βασίζεται στις εξής προϋποθέσεις:
Υπάρχει στενή σχέση μεταξύ της δραματικής έκφρασης και της θεραπευτικής διαδικασίας.
Με το παιχνίδι ρόλων – την μίμηση και την αναπαράσταση κατακτάται η επίγνωση και η αλλαγή.
Μέσω των παραπάνω πρακτικών ο άνθρωπος διαμορφώνει την προσωπική ταυτότητά του, ισχυροποιεί την προσωπικότητά του αποκτώντας αυτοπεποίθηση και αυτοσεβασμό και ενισχύει την κοινωνικότητα και τις διαπροσωπικές του σχέσεις.
Στόχος της δραματοθεραπείας είναι η ανάπτυξη της υγιής πλευράς του ανθρώπου, διδάσκοντάς του νέους τρόπους διαπραγμάτευσης και αντιμετώπισης όλων των καταστάσεων της καθημερινότητάς του που ως επακόλουθο έχει την συναισθηματική, πνευματική και ψυχική ισορροπία. Ο άνθρωπος διευρύνει τις εμπειρίες του και αναπτύσσει το φάσμα των κοινωνικών και συναισθηματικών ρόλων που διαδραματίζει στη ζωή του. Ο προσανατολισμός της δραματοθεραπείας είναι η σκόπιμη χρήση όλων των μορφών του θεάτρου και της δράσης ως απευθείας μορφή θεραπευτικής παρέμβασης.
Εν κατακλείδι σύμφωνα με τα παραπάνω η δραματοθεραπεία δεν είναι μόνο μορφή θεραπείας, αλλά και πολιτιστικό μόρφωμα.
Στόχος της Δραματοθεραπείας είναι ο εαυτός μας και η θεώρηση του εσωτερικού μας κόσμου, μέσα από διαφορετικούς ρόλους. Βιωματικά, θέτουμε στοιχεία του εαυτού μας σε κάθε ρόλο που υποδυόμαστε. Στοιχεία είτε γνωστά σε εμάς είτε και όχι. Μέσω της ταύτισης με το ρόλο εκφραζόμαστε, εκτονωνόμαστε και οδηγούμαστε στην «κάθαρση», τον παραδειγματισμό, την ανάλυση των αντιλήψεων και συμπεριφορών μας. Υποδυόμαστε έναν ρόλο, εκφράζουμε και εξωτερικεύουμε συναισθήματα, καταστάσεις, ιδέες και απόψεις. Οι ρίζες της Δραματοθεραπείας βρίσκονται στον πολιτισμό που αναπτύχθηκε στην αρχαία Ελλάδα.
Στα αρχαιολογικά ευρήματα περιοχών όπως η Επίδαυρος, δίπλα στο Αρχαίο Θέατρο βρίσκεται το Ασκληπιείο που μαρτυρά μαζί με τα σχετικά κείμενα την συνδυαστική χρήση θεραπείας και τέχνης στην καθημερινή ζωή των αρχαίων πολιτών. Οι απόψεις του Στανισλάβσκι για το χτίσιμο των ρόλων (as if), του Αρτό για ένα θέατρο της ωμότητας, του living theater και του La Mama περί της θεατρικής κοινότητας αλλά και του Γκροτόφσκι για ένα φτωχό θέατρο προετοίμασαν το έδαφος για την εμφάνιση και τη διαμόρφωση της Δραματοθεραπείας. Ο ρόλος του Δραματοθεραπευτή είναι αυτός του αόρατου καθοδηγητή.
Οι ομοιότητες με την Θεατρική τέχνη είναι πολλές αλλά και οι διαφορές επίσης. Για παράδειγμα, τη διανομή των ρόλων στο θέατρο την κάνει ο σκηνοθέτης, στη Δραματοθεραπεία ο ίδιος ο υποκριτής. Γιατί; Διαλέγουμε το ρόλο σύμφωνα με τα εσωτερικά μας χαρακτηριστικά και όχι τα εξωτερικά. Κατά την διαδικασία της ανίχνευσης του ρόλου, της ανάλυσης και της δραματοποίησης της ιστορίας γίνεται λοιπόν η εξωτερίκευση του εαυτού μας, και η αποδοχή του μας οδηγεί στην ισορροπία, στην κατάργηση των συμβάσεων που πνίγουν το παιδί που, ενδεχομένως, κρύβουμε μέσα μας. Όλα αυτά επιτυγχάνονται μέσα από μια διασκεδαστική και αγχολυτική διαδραστική διαδικασία η οποία δεν απαιτεί καμιά ειδική γνώση και προϋποθέτει μονάχα όρεξη και διάθεση για μάθηση.
Στο σεμινάριο αναλύονται τα παρακάτω θέματα:
Σημαντικό! Δεν απαιτούνται υποχρεωτικές εργασίες ή test κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου.
Επικοινωνήστε με το Κέντρο Σεμιναρίων Αθηνών στο τηλέφωνο 210 2205040 ή συμπληρώστε την παρακάτω φόρμα και θα σας καλέσουμε για να συζητήσουμε οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζεστε
Φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Κωδικός φόρμας: ΚΣ-8